Onze werkwijze
Als u bij REA Vastgoed investeert, koopt u een of meerdere kavels grond. Wij beschikken over grond die strategisch gelegen is in uitbreidingsgebieden. Samen met u kiezen wij een goede optie uit ons aanbod. Zodra u definitief besluit tot aanschaf van een of meerdere kavels grond, is de procedure als volgt:
- Onze buitendienstmedewerker maakt met u een afspraak om de koopovereenkomst samen door te nemen. Wij nemen ruim de tijd om alle vragen die u heeft, te beantwoorden. De buitendienstmedewerker neemt de door u getekende overeenkomst (in drievoud) mee.
- De koopovereenkomst wordt door een bevoegde medewerker van REA Vastgoed bv ondertekend. U krijgt een exemplaar terug, uw notaris krijgt een exemplaar en het derde exemplaar blijft bij ons.
- U moet 10% van de koopsom als zekerheidsstelling op de derdenrekening van de notaris overmaken.
- Binnen 2 weken ontvangt u van de notaris de leveringsakte met een volmacht en een factuur. Deze volmacht moet u bij uw eigen notaris van een handtekening voorzien (legalisatie).
- Als u het restantbedrag van de factuur aan de notaris heeft overgemaakt, zorgt de notaris voor de eigendomsoverdracht. Na de notariële overdracht en de verwerking daarvan door het Kadaster ontvangt u van de notaris het eigendomsbewijs, waaruit blijkt dat de grond inmiddels op uw naam staat.
Notaris
De Nederlandse wet bepaalt dat registergoederen, zoals grond, alleen van eigenaar wisselen door tussenkomst van een notaris, die er ook voor zorgt dat de aanschaf van grond op uw naam bij het kadaster wordt geregistreerd.
Wij bevelen onze notaris, van harte bij u aan. Deze notaris beschikt over zeer veel kennis en ervaring op het gebied van grondzaken. Bovendien kent hij elk gronddossier in onze portefeuille.